Skip to main content

Πρόκειται για ένα επιστημονικό σύστημα με κανόνες και με επίδραση που μπορεί να διπλασιάσει την απώλεια βάρους σε μία προσπάθεια αδυνατίσματος. Πολλές μελέτες έχουν δώσει μετρήσιμα αποτελέσματα όπως ότι εκείνοι που εφάρμοζαν food journaling έξι μέρες την εβδομάδα έχασαν διπλάσιο βάρος σε σύγκριση με αυτούς που το συμπλήρωναν μία μέρα ή και λιγότερο. 

Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου

  • Το να χρησιμοποιεί κανείς food diary αυξάνει την επίγνωση του τι, πόσο και γιατί τρώει. Κατά συνέπεια βοηθάει άμεσα στον έλεγχο του ασυνείδητου τσιμπολογήματος.
  • Δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να βρει σε ποιους τομείς μπορεί να κάνει μικρές αλλαγές που θα διευκολύνουν την απώλεια βάρους. Πολύς κόσμος δεν συνειδητοποιεί για παράδειγμα πόσες θερμίδες παίρνει από αναψυκτικά που θα μπορούσε εύκολα να αποφύγει. 
  • Συγχρόνως η πρακτική της καταγραφής μπορεί να βοηθήσει να αποκαλυφθούν διατροφικές συμπεριφορές που αγνοούσε, όπως το να μένει όλη μέρα νηστικός και να τρώει υπερβολικά το βράδυ ή να έχει τάση για υπερφαγία όταν πίνει αλκοόλ.
  • Για πολλούς ανθρώπους, η πράξη και μόνο να παρακολουθούν αυτά που καταναλώνουν, τους δίνει την απαραίτητη αίσθηση του ελέγχου πάνω στη λαιμαργία. Πολλοί αποφεύγουν να φάνε κάτι μόνο και μόνο επειδή δεν θέλουν να το καταγράψουν. 

Τρία βήματα για μία αποτελεσματική προσπάθεια

  • Τα βασικά στοιχεία ενός food diary είναι η ώρα, το φαγητό, η ποσότητα και ο βαθμός της πείνας. Ίσως ακόμη και η τοποθεσία. Αυτές οι λεπτομέρειες θα παρέχουν πληροφορίες για τα συναισθηματικά κίνητρα των διατροφικών συνηθειών όπως και για τις ώρες της ημέρας και τους χώρους στους οποίους είναι πιο πιθανό να καταναλωθούν οι υγιεινές και οι ανθυγιεινές τροφές.
  • Το ημερολόγιο συμπληρώνεται κάθε μέρα αλλά αν αυτός ο στόχος φαίνεται ανέφικτος, ας τηρείται τουλάχιστον πέντε μέρες τη βδομάδα. Η πιο αποτελεσματική τακτική είναι να ενημερώνεται αμέσως μετά την κατανάλωση ώστε οι πληροφορίες να είναι πιο ακριβείς. Αν αναβληθεί για το τέλος της μέρας, είναι αρκετά πιθανό να χαθούν σημαντικές λεπτομέρειες. 
  • Τα food diaries αξιοποιούνται όταν ανατρέχουμε στις περασμένες μέρες και μελετάμε τι γράψαμε. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε είτε μόνοι μας, αν νιώθουμε επαρκείς, είτε σε συνεργασία με έναν ψυχολόγο ή διαιτολόγο που θα μας βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσουμε τους μηχανισμούς που μας εμποδίζουν να τραφούμε σωστά. 
  • Το μυστικό της επιτυχίας είναι η επιμονή. Στην αρχή του ημερολογίου οι περισσότεροι είναι επιμελείς αλλά όσο περνάει ο καιρός βαριούνται και ξαναπέφτουν στις κακές συνήθειες. Ωστόσο για να καταφέρει κανείς να δημιουργήσει νέες συμπεριφορές πρέπει να το εφαρμόζει επί τουλάχιστον τέσσερις με έξι εβδομάδες. Έτσι θα πετύχει να χτίσει καινούργιες συνήθειες όπως το να τρώει πολλά και μικρά γεύματα, να χορταίνει με μικρότερες μερίδες, να εντάξει περισσότερα λαχανικά στη διατροφή του.

“Στην Tzouma Clinic προσφέρουμε ολοκληρωμένα προγράμματα για τον έλεγχο του βάρους και της διατροφής. Επικοινωνήστε μαζί μας για μία δωρεάν εκτίμηση”

Leave a Reply

You cannot copy content of this page